22 Kasım 2010 Pazartesi

Sezgilerinize kulak verin

İyi fikirler bizim en sakin, huzurlu anımızda ne olduğunu bile anlamadan geliverirler ve biz onları havada yakalayıp not defterimize not edip daha sonra hayata geçirme kararı alabiliyorsak ne mutlu bize.

Albert Eınstein ın çok sevdiğimi bir sözü var, Merakında kendine özgü bir varlık nedeni vardır der.
 Ne kadar da doğru, Benim makyaja olan merakım beni bu konuda uzmanlaşmaya iten sebepti. Bir fikir olarak doğdu ve bugün makyaj ile ilgili tüm bilgilerimi bu fikre borçluyum.

Olur mu olmaz mı diye uzun uzadıya irdelemedim. Fikir gelmişti bir kere, artık yapılması gereken sezgilerime kulak verip bu fikrimi destekleyip, güçlendirmek için araştırmalar yapmaktı. Zamanı gelmiş bir fikre direnmenin hiç bir anlamı yoktur bende direnmedim. Bu işi nasıl, nerde öğrenebilirim sorularına cevaplar buldum ve hayata geçirmek için ne yapmam gerekiyorsa yaptım.




Benim için eğitim anlamındaki en uç nokta Los Angales, Hollywood da Joe Blasco West Make -up scholl olarak bilinen  sinema ve podyum dünyası için makyaj uzmanları yetiştiren sektörün önde gelen okulunda eğitim almak oldu. Makyaj Oscarı olan Narnia filminin makyaj artistide yine bu okuldan mezun olmuştur.
Yaratıcı fikirlerin çoğu, var olan fikirlerin genişleterek ya da sıradan bir ya da iki fikri birleştirerek elde edilir.
Saç aksesuarlarına olan düşkünlüğüm ve makyaj dan gelen renk kombinasyonları bilgimin birleşmesi ile saç aksesuarları tasarlamaya başladım ve gün geçtikçe gelişti bugün kü halini aldı.

Yaratıcılık, buluş ve denemeler yapmak,eğlenmek, risk almak,kuralları yıkmak ve hata yapmak demektir.Hata yapmaktan korkarsak hiç bir zaman doğruyu bulamayabiliriz. ve buda bizim gelişen çağda geride kalmamıza sebep olabilir.Bir üst mantık geliştirip sorundan sorunun çözümüne sıçrama zamanı geldiyse hiç kormadan, çekinmeden yapmalıyız. Bunu yapabilme gücüne hepimiz sahibiz, iç engellerin ve çevre faktörlerinin iyi fikirlerinize engel olmalarına izin vermeyin.

Bırakın düşünceleriniz özgürce aksın...

Nur Toktay

1 yorum: